به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی،در ابتدای این نشست عبدالله اسکویی، مدیرکل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن مروری بر عملکرد پروژه اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال گذشته، ابعاد کلی ادامه کار در در سال 95 را تشریح کرد.
وی با اشاره به اهمیت پروژه اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر، طرح های توسعه منابع آب از سوی برخی افراد و محافل آماج نقدهای یکجانبه قرار گرفته است که این مساله، ضرورت پاسخگویی و روشنگذی دقیق تر را می طلبد و در این راستا شرکت های آب منطقه ای نیز باید تحرکی بیش از قبل داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران به ابلاغ تکالیف بخش آب کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دولت نیز اشاره و تصریح کرد: روابط عمومی شرکت های آب منطقه ای باید ضمن انعکاس فعالیت ها در این زمینه، نسبت به گفتمان سازی برای این موضوع نیز اقدام کنند.
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی، دبیر شورای فرهنگی شرکت مدیریت منابع آب ایران به نقل احادیث و روایاتی از معصومین در خصوص اهمیت آب پرداخت و پس از آن، گزارشی از روند امضای تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی برای بهره گیری از ظرفیت های روحانیون در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، ارائه کرد.
مهندس مصطفوی، مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، دیگر سخنران این جلسه بود که با تشریح مسائل گوناگون طرح احیاء و تعادل بخشی، در خصوص نحوه همکاری روابط عمومی ها در پیشبرد این طرح و انتظارات بخش آب کشور در این زمینه، سخن گفت.
وی با تاکید بر اهمیت بسترسازی برای همراه کردن مخاطبان مختلف در اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی، خاطرنشان کرد: انسداد چاه های غیرمجاز کار ساده ای نیست مگر اینکه این موضوع، با منافع ملی گره بخورد و روابط عمومی ها باید این باور را در جامعه ایجاد کنند.
مهندس مصطفوی تصریح کرد: تعدیل و اصلاح پروانه های صاحبان چاه های آب نیز از جمله کارهای دشواری است که بدون جلب مشارکت کشاورزان از طریق فعالیت های رسانه ای و ارتباطی، امکانپذیر نیست.
وی ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه ها نیز آمادگی ذهنی کشاورزان را می طلبد که این مساله نیز حساسیت کار روابط عمومی ها را نشان می دهد.
مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان، بر لزوم اخذ بازخورد و تاثیر فعالیت های انجام شده روی مردم و انعکاس آن به مسئولان و نیز به کار بردن ابتکارعمل و خلاقیت در زمینه پروژه اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل از سوی روابط عمومی ها تاکید کرد.
شایان ذکر است در این جلسه مشاوران ملی پروژه اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با تشریح برنامه ها و اقدامات این پروژه در ابعاد ملی و استانی و توضیح دستورالعمل و شیوه نامه های پروژه، به ارائه نمونه ای از تجارب جهانی اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های عمومی در حوزه منابع آب زیرزمینی با تاکید بر کشور هند پرداختند.
به گزارش شبکه خبری آب ایران در بخش دوم این جلسه که بعد از ظهر دوشنبه (چهارم اردیبهشت ماه) برگزار شد، مدیران روابط عمومی شرکت های آب منطقه ای کشور، دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را برای پیشبرد هرچه بهتر پروژه اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی ارائه کردند.
گفتنی است شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی بر اساس گزارش مشاور ملی پروژه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی طرح تعادل بخشی منابع آب، حائز رتبه پنجم در بین شرکت های آب منطقه ای کشور شد.