همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق برگزار شد

همایش مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق روز سه شنبه پنجم خردادماه در محل وزارت نیرو برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی آقای شفق مشاور اجتماعی و فرهنگی وزیر نیرو آغاز و با سخنرانی های مهندس محمودی قائم مقام ،مهندس میدانی معاون امور آب و آبفا ، مهندس حاج رسولی ها مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع ایران و مهندس فلاحتیان معاون امور برق و انرژی ادامه یافت و با سخنرانی وزیر نیرو به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی به نقل از شبکه خبری آب ایران، مهندس "حمید چیت‌چیان" در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور با تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ها در انعکاس عملکرد صنعت آب و برق اظهار داشت: در شرایط حاضر، اطلاع‌رسانی درست باعث ایجاد امید در مردم خواهد شد و نگاه آنها به دولت و وزارت نیرو تغییر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ما هم اکنون در حوزه روابط عمومی دچار یک خلا جدی هستیم، ادامه داد: این موضوع فقط مربوط به روابط عمومی نیست بلکه شرکت‌های صنعت آب و برق پیرامون عملکرد افکار عمومی و ارتباط با مردم عملکر مطلوبی نداشته‌اند؛ ما باید بتوانیم ارتباط موثر و سازنده با مردم ایجاد کنیم.
وزیر نیرو تصریح کرد: ما در میان مردم هستیم و برای همین مردم کار می‌کنیم و اگر بتوانیم پیام خود را به درستی منتقل کنیم، در روند خدمت‌رسانی صنعت آب و برق تاثیرگذار خواهد بود. مدیران ما باید توجه کنند کار صنعت آب و برق فقط اجرای شبکه آب و برق و ساخت نیروگاه و سد نیست و باید با مردم نیز ارتباط مستمر داشته باشیم.
چیت‌چیان با بیان اینکه در موضوع مدیریت مصرف کار روابط عمومی‌ها تعیین کننده است، افزود: نزدیک دو سال است که از مردم برای نصب سامانه‌های تامین برق فتوولتائیک با ارائه تسهیلات دعوت می‌کنیم، اما نتیجه مطلوب نبوده است، چرا که ما اطلاع‌رسانی درستی نکرده‌ایم.
وزیر نیرو ادامه داد: ما هم‌اکنون از نظر تامین منابع مالی طرح‌ها با چالش مواجه هستیم و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در طرح های آب و برق بسیار ضرورت دارد، بنابراین باید بتوانیم با زبان موثر این حرف را به مردم برسانیم تا مردم به تبع میزان سرمایه خود در طرح‌ها مشارکت کنند.
وی تصریح کرد: روابط عمومی فقط برای اطلاع‌رسانی عملکرد روزمره و صدور اطلاعیه نیست، بلکه این بخش جزو لاینفک همه کارهاست، ما در تمام برنامه‌ها نیاز به مردم داریم و برای ارتباط صنعت با مردم باید روابط عمومی‌ها فعال‌تر باشند.
وزیر نیرو با بیان اینکه نگاه مدیران شرکت‌ها در نحوه کار روابط عمومی تعیین کننده است، ادامه داد: روابط عمومی ها در مقطع کنونی باید در چند محور مهم همچون تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌ها، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع همچون ورزشکاران، هنرمندان و نخبگان برای رساندن پیام مصرف بهینه آب و برق به مردم و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد فعال‌تر عمل کنند.
چیت‌چیان در پایان تصریح کرد: ما در وزارت نیرو کارهای بزرگی انجام می‌شود که اطلاع مردم از این کارها و یاری آنها به موفقیت صنعت آب و برق منجر خواهد شد.
به گزارش شبکه خبری آب ایران مهندس محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو در این اجلاس گفت: لازم است در روابط عمومی‌ها نگاه اجتماعی پررنگ‌تر شود و کارها با تعامل بیشتری با مردم انجام گیرد.
وی اظهار داشت: مشترکان آب و برق شرکای وزارت نیرو هستند و بیشتر آنان کسانی هستند که بیش از 50 سال است با وزارت نیرو مشارکت دارند؛ روابط عمومی‌ها باید با این شرکا تعامل بیشتری داشته باشند و باید بدانیم ما در جایگاه خدمت‌گذاری مردم کار می‌کنیم.
وی ادامه داد: در دولت جدید قرار شده تا در وزارت نیرو تغییر مسیری نسبت به گذشته اتفاق بیافتد و به‌جز صیانت از آب، حفظ و بهره‌برداری مناسب از این نعمت خدادادی، نحوه ارتباط با مردم، تبیین حقوق مردم؛، کیفیت خدمات و چگونگی تعامل بیشتر روابط عمومی‌ها با مردم مورد بازنگری قرار گیرد.
قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در برنامه های فنی و وجوه دیگر برنامه‌ریزی اصلاحات تدریجی و کیفی را اولویت‌بندی کرده است، افزود: در حوزه روابط عمومی‌ها نیز لازم است به‌تدریج نگاه به حوزه اجتماعی پررنگ‌تر شود و کارها با تعامل بیشتری به‌کمک مردم انجام پذیرد تا اصطلاح روابط عمومی پلی بین مردم و مسئولان تحقق عینی پیدا کند.
وی با بیان اینکه باید روش خود را در برخورد با مردم اصلاح نماییم و با آنان با ملاطفت و شفافیت روبرو شویم، خاطر نشان کرد: ادبیات کلامی و رفتاری مناسب و شیوه‌های درست ساختاری می‌تواند بسیاری از مشکلات صنعت آب و برق را حل نماید.
محمودی با بیان اینکه برخورد ناشفاف و عدم پاسخگویی مناسب و دادن وعده‌های پوچ به ارباب رجوع می‌تواند اعتماد مشترکان را از ما سلب نماید، اظهارداشت: در سال‌های گذشته با توجه به کمبود بارش‌ها و محدودیت آبی ، ‌وقتی شفاف با مردم صحبت کردیم و از آنان خواستیم تا مدیریت مصرف را به‌کار بندند، آنان نیز به‌خوبی دولت و وزارت نیرو را همراهی کرده‌اند و ما با مشارکت مردم توانستیم چالش سال‌های گذشته را به‌خوبی پشت سر بگذاریم.
محمودی اضافه کرد: زمانی می‌توانیم روابط عمومی موفقی باشیم که بتوانیم دغدغه آب و برق کشاورزان، صنعتگران و سایر شهروندان را در محیطی صمیمی و آرام راهبری کنیم، به‌طوریکه آنان یقین کنند آب و برق حق خود و سایر مصرف‌کنندگان است و باید با تعامل با یکدیگر به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند.
بر اساس این گزارش مهندس میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: روابط عمومی نیاز به کارشناس فنی، جامعه‌شناس و انسان‌شناس دارد تا به مرکز خبرگی و تخصصی تبدیل شود تا بتواند در همه بخش‌های تخصصی، ‌فنی،‌ علمی و اجتماعی کارساز و رهگشا باشد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید از طرف بالاترین مقام مسئول هرسازمان حمایت شوند، اظهارداشت: ما بیش از آنکه عمل کنیم حرف‌های خوب را تکرار می‌کنیم، اگر بدون برنامه صدها حرف خوب زده شود، هیچکدام اجرایی نخواهد شد.
وی ادامه داد: در صورتی‌که به دنبال تحقق اهداف خود هستیم، بایستی در کارهایمان مقاومت، مداومت و اصرار داشته باشیم.
میدانی با بیان این مطلب که ما نبایستی فقط گزارشگر باشیم و مدام گزارش وضعیت اسفناک آب و برق را به مردم بدهیم، تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم و راهکارهای مناسبی که قابلیت اجرایی دارند و می‌تواند شرایط را به نحو مطلوب تغییر دهند، ارایه کنیم و آنگاه آمار عملکرد بدهیم.
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه مدیریت آب کشور نیاز به اصلاح وضعیت موجود دارد گفت: مشکلات ناشی از تغییر اقلیم، کمبود اعتبار، کاهش بارش و نزولات آسمانی، ‌تحریم‌ها می‌تواند در بحران آب کشور موثر باشد، ولی ریشه اصلی مشکلات در ضعف مدیریت منابع آب است.
وی با بیان اینکه ما کشور کم‌آبی هستیم و باید با کم‌آبی مدارا کنیم، افزود: با تمام اینها نمی‌توان این را نادیده گرفت که ما اصول توسعه پایدار را نتوانستیم در مدیریت آب کشور رعایت کنیم.
میدانی ادامه داد: باید تلاش کنیم در بعد اجتماعی و محیط زیستی کشور را به سمت توسعه پایدارسوق دهیم تا با یک خشکسالی ناخواسته، جامعه دچار اضطراب نشود.
میدانی با بیان این مطلب که پایداری اجتماعی بیشتر به حوزه مدیریت روابط عمومی باز می‌گردد، گفت: شما با انسان‌ها در بعد اجتماعی و فرهنگی سروکار دارید؛ بنابراین کار شما به مراتب سخت است و باید علاوه بر تلاش مستمر از برنامه منسجم نیز برخوردار باشید.
وی با بیان اینکه باید با مردم جامعه صادق و شفاف بود و حقایق را با شفافیت به جامعه منتقل کرد، گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از وظایف جدی روابط‌عمومی‌ها است و برای تصمیم‌گیری‌های سخت و تاثیرگذار باید جامعه را متقاعد کرد.
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه اگر شما ناپایداری زیست‌محیطی ایجاد کنید قطعا ناپایداری اجتماعی را نیز به دنبال خواهید داشت، افزود: برای گرفتن تصمیم‌های صحیح با تشریک مساعی به‌صورت جمعی با همه ذی‌نفعان و کنشگران رایزنی نمایید و نقش تاثیرگذار و سازنده روابط عمومی را در این میان از خاطر نبرید.
وی تاکید کرد: روابط عمومی نیاز به کارشناس فنی، جامعه‌شناس و انسان‌شناس دارد تا به مرکز خبرگی و تخصصی بدل شود تا بتواند در همه بخش‌های تخصصی، ‌فنی،‌ علمی و اجتماعی کارساز و رهگشا باشد.
شایان ذکر است در این نشست مهندس محمد حاج رسولی ها مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران سخنان مهمی در ارتباط با جدید ترین نظر سنجی مرکز نظر سنجی جهاد دانشگاهی و طرح دانش آموزی نجات آب ایراد نمود که بطور جداگانه در شبکه خبری آب ایران درج می شود.

 

 

کد خبر: 103
  تاریخ خبر : 8 خرداد 1394
 
 
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 69
  • بیشترین بازدید همزمان : 259
  • بازدید امروز : 1,072
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,563,275
  • آخرین به روزرسانی : 28 آذر 1403 21:48:05
  • شناسه IP شما : 18.119.142.113

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بیرجند، پاسداران 30، شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی
  • کدپستی : 1553697176
  • تلفن : 4-32445590-056
  • فاکس : 32445582-056
  • پست الکترونیکی : info[@]skhrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :